fredag 4 maj 2018

Författarafton och Stadsutveckling

Författarafton och stadsutvecklingsdebatt
på BioCafé Tellus 8 maj kl 18 -21

O.b.s Stadsutvecklingsdebatten tyvärr uppskjuten till hösten 2018!


Tisdagen 8 maj ska jag hålla föreläsning om mitt författarskap på den anrika gamla kvartersbiografen Tellus i Midsommarkransen. Från kl 18 till 19 kommer jag tala om mina två skrivprojekt; min självbiografiska trilogi och fantasyeposet Hippis, sagan om vår tvillingplanet. 
Efteråt blir det fika och boksignering och sedan kl 19.30 blir det föreläsning och debatt om stadsutveckling med fotografen Pawel Flato.
Vi kommer prata om hur vi vill att våra förorter skall se ut i framtiden och fokuserar på jämförelser mellan Midsommarkransen/Aspudden och Bredäng samt andra miljonprogramsområden. 
En stadsutvecklingssynpunkt ur Yimbys ståndpunkter om hur illa det gått sedan det bilberoende samhället sett ur Le Corbusiers anda tog över stadskvartersstrukturen som fanns innan!
Nu vet ni varför jag inte hållit den höga frekvensen av inlägg på sistone! Hjärtligt välkomna kära läsare!


Adressen till Biografen är Vattenledningsvägen 46 tel: 08-6457551

Mer info om eventet finns i dessa länkar:
Facebookeventet

BioCafé Tellus egna hemsida

Oscar Freyre
2018-05-04 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

all Posts Plugin for WordPress, Blogger...