tisdag 9 februari 2016

Marievikstornet i tidningen

Mitt förslag till en skyskrapa
i Marievik, "Marievikstornet" uppmärksammades i lokaltidningen Mitt I Liljeholmen/Älvsjö idag!

Förslaget lades upp här på min blogg i början på december förra året. Ni kan se det under rubriken "Mina visioner" på högerspalten.

Artikeln är dock ganska tråkig och mycket negativ. Bor man i en stad får man räkna med att bli skuggad och förstå att staden växer därför att fler vill också bo i samma stad! Det förslag som ligger på samråd, alltså SeArch och JM´s, vill utnyttja det attraktiva läget på höjden och det är ett måste eftersom mycket av områdena nära innerstaden blivit naturskyddade! Tyvärr tycker jag att deras förslag ser för monotont ut. Därför ville jag inspirera till en ny idé genom att utformningen bryts av med en mer spännande arkitektur i kajhörnan och som också skulle ge platsen en mångkulturell prägel!

Länk till webbversionen av artikeln: 
https://mitti.se/skyskrapor-far-folk-att-rasa/

Oscar Freyre
2016-02-09

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

all Posts Plugin for WordPress, Blogger...